Os públicos da cultura. Con Jaume Colomer

Por Eli Monteagudo

Unha vez máis e debido a actual situación sanitaria vémonos na circunstancia de asistir a esta aula a través dunha plataforma en liña. Esta dificultade vese compensada polos atractivos contidos educativos dun comprometido relator aos que podemos acceder gracias a esta tan necesaria formación para as xestoras e xestores culturais.

Comezamos con Sergio Lago resumindo os contidos da clase da semana anterior e achegando as nosas valoracións sobre a mesma e sobre o traballo realizado entorno ó noso proxecto grupal. Tamén resolveu posibles dúbidas sobre o proxecto, sobre protocolos e sobre o curso en xeral. Para a continuación dar paso ao poñente da presente sesión.

Jaume Colomer docente e consultor especializado na análise e planificación de sistemas e organizacións culturais e xestión de públicos culturais ten como obxectivo achegarnos ao coñecemento dos públicos da cultura, as diferentes metodoloxías e as súas finalidades para a xestión de públicos, como o contexto covid pode transformar ós públicos da cultura  e como as e os xestores culturais podemos ir máis aló e contribuír á sociedade promovendo públicos que formen comunidade arredor dun proxecto cultural.

Proponse como primeira reflexión a de coñecer os intereses dos públicos da cultura, concretamente, que busca o público ao que diriximos o noso proxecto cultural e como eses intereses inflúen na súa participación.

Para poder ter en conta estes intereses Jaume clasifica ós públicos da cultura segundo a súa participación e a intencionalidade da mesma, polo que podemos distinguir entre: público potencial ou  obxectivo, público activo ou latente. Realiza unha exposición de diferentes items que temos que valorar á hora de escoller o público ao que vai dirixido o noso proxecto cultural facendo fincapé nas barreiras que impiden ou dificultan a posibilidade de participación, os dereitos culturais, a fenda dixital, a diversidade de intereses culturais e a súa evolución ao longo da historia, os diferentes estadios da demanda cultural como criterio para definir o público ao que vai dirixido o noso proxecto cultural, as políticas culturais, o marketing, etc.

Concluímos esta sesión analizando a necesidade de implicar ao público na creación, posta en marcha e continuidade dun proxecto cultural e favorecer a creación de comunidade entorno a dito proxecto.

 

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará


*