Produción cultural no eido expositivo. Con Bea García

Por Guadalupe Lorenzo

Na sesión do pasado mércores 20, contamos no curso coa presenza de Beatriz García, que nos achegou algunhas das claves da producción cultural no eido expositivo. Con este fin, Bea explicounos cales son os pasos a dar á hora de facer unha exposición de principio a fin.

Comezamos a aula familiarizándonos co concepto de exposición, que é un proceso de comunicación e de mediación dos coñecementos. Unha vez tivemos claro este primeiro concepto, comezamos a coñecer os diferentes tipos de exposicións, que poden dividirse en dous tipos:

  • Exposicións de obxectos, nos que estes representan algo especial, co cal non é necesario mediar.
  • Exposicións de ideas, no que si se produce un proceso de mediación e de transmisión de conceptos. Dentro desta categoría, podemos atopar tres modelos diferentes:
    • Informativas, nas que o que se comunica son datos obxectivos
    • Pedagóxicas, nas que se empregan ideas que proveñen da educación formal, e que teñen coma fin a comprensión dos contidos
    • Exposicións relato, que para Bea constitúen as máis especiais, xa que obxectivo é contar unha historia a través da exposición, co fin de crear vínculos emocionais e invitar á reflexión.

Neste último caso, unha das recomendacións que nos deu Bea 2019 02 20 Bea García (1)foi tratar temas universais desde o coñecido, desde o local, xa que esta é a mellor vía para conectar co público. E esta foi unha das máximas da sesión, a implicación do público nas exposicións: “Mellor que facer exposicións para, comecemos a facer exposicións con”. Unha exposición na que participa o público ao que se destina ten un potencial incrible.

Logo de familiarizarnos cos tipos de exposicións, Bea explicounos tódolos pasos a seguir para levala a cabo, para o cal recalcou a importancia de facer unha boa investigación, definindo moi ben as hipóteses de partida, e recomendounos non só facer investigación sobre o papel, senón tamén de campo, se é posible, xa que é a mellor forma para coñecer sobre o que traballamos.

Unha vez feita a investigación, cabe preguntarse por que queremos contar o que queremos contar. E, sobre isto, Bea aconsellounos definir ben os obxectivos da nosa exposición, posto que é isto o que xustifica que a fagamos e o que a conecta co público.

Logo de ter as claves para facer unha boa investigación como punto de partida, falamos dos soportes do relato, a expografía:

  • Zonificación e percorridos, que no deben entra en contradicción co espazo
  • Distribución dos recursos no espazo
  • Recursos expositivos: peanas e vitrinas
  • Mediadores comunicativos, este últimos moi importantes porque poden servir de fío conductor do noso relato.

Unha vez tivemos todos estes conceptos claros, falamos dos principios de deseño na exposición, que son aqueles que lle dan unha coherencia visual e estética. Algunhas das cousas que temos que ter en conta son as dimensións, que teñen que estar armonía coa escala humana, as cores, as texturas, as formas, etc.

Na última parte da sesión, e antes de que fixeramos unha práctica, Bea deunos algúns consellos á hora de facer exposicións. Aquí van algúns deles:

  • Consume exposicións
  • Traballa continuamente e mostra o teu traballo
  • Interactúa con outros profesionais
  • O povera esta de moda. Non é necesario contar con grandes presupostos para realizar grandes proxectos.

2019 02 20 Bea García (3)Neste último consello, Bea falounos de que con pouco orzamento tamén se poden facer grandes cousas, xa que moitas veces ao ter menos recursos a creatividade incentívase e pódense facer cousas moi especiais.

Rematamos a sesión cunha práctica, na que por grupos tivemos a posibilidade de esbozar a nosa propia exposición, partindo dun tema e un público ao que dirixirnos. O tema sobre o que tivemos que traballar foi a artesanía galega, e cada grupo se dirixía a unha nena de 8 anos, un mozo de 19 e unha muller de 43, respectivamente. Despois dun tempo para traballar sobre o tema, tivemos a oportunidade de compartir as nosas ideas co resto da clase e comprobamos como, partindo dun mesmo tema, se poden orixinar exposición moi diferentes.

1 reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] en audiovisual e no mundo do libro. Tivemos contacto co dereito aplicado á xestión cultural e coa produción no eido expositivo e en grandes eventos. Achegámonos á relación entre os centros culturais e os laboratorios de […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *


*