Programación e mediación cultural. Centros culturais e laboratorios de creación. Con Rosa Ferré

Pechamos o bloque adicado á programación e mediación cultural 2019 01 30 Rosa Ferré (1)cunha sesión centrada nos laboratorios de creación da man dun referente neste ámbito, como é Rosa Ferré, actual directora de Matadero Madrid. A traxectoria de Rosa comezou vencellada á investigación artística en torno a diversos temas, cun interese especial nas utopías sociais e políticas e o correlato estético da Revolución, que se plasmaría, por exemplo, no comisariado da exposición  La Caballería Roja  (La Casa Encendida,2011).

Rosa Ferré traballou varios anos en  CCCB de Barcelona, onde desenvolveu “outra maneira de concebir as exposicións”, en certa medida motivada pola explosión social do 15M, que impulsou unha maior transparencia e unha aposta pola co-creación de contidos, así como a posta en cuestión da institución. Algo, segundo nos explicou, positivo “para romper inercias e reinventarse” xa que, por norma habitual, mudar as dinámicas de calquera entidade non adoita ser doado.

 

Centro de cultura, pero de que cultura?

BIg Bang Data-CCCBBig Bang Data (2014) concibiuse como unha exposición na que poñer sobre a mesa temas importantes en relación á arte pero tamén á cidade. Incluía un espazo para actividades como hackathons, analítica de discursos electorais a través da arte e propostas de cultura dixital (A estación beta), a través da cal se teceu unha rede -unha comunidade creativa- entre persoas das artes, o ámbito dixital ou o xornalismo de datos, poñendo a exposición nos medios e incrementando notablemente a asistencia de público.

“Hai que construír comunidades con discursos que interesen ás persoas”, +humansdi Rosa Ferré, quen tamén cre que “as exposicións son como unha especie de caixa de ferramentas, nas que os temas estraños para o público xeral interesan a través da interacción das artistas”. Unha convicción que materializou de novo en +Humans (2015-16), unha proposta expositiva en torno ao futuro da especie en relación ao cambio climático, a tecnoloxía, etc,… Desta experiencia naceron Ministerio do Futuro ou a proposta “Despois da fin do mundo”. Esta exposición, ademais, viaxou polo mundo, e nese viaxar -como lle pasa a calquera ser vivo- evolucionou, de tal xeito que a exposición que chegou a Estados Unidos non se semellaba á que nacera, tempo atrás, en Barcelona.

O breve repaso que Rosa fixo pola súa extensa traxectoria profesional serviunos para ir vendo as bases do centro cultural como laboratorio de creación para comprender moito mellor, na segunda parte da sesión, as cuestións relacionadas coa súa xestión.

E, por suposto, tivemos tempo de falar sobre cuestións comúns a todos os ámbitos da xestión cultural, como a escaseza -cando non carencia- de estudos e políticas de públicos, a tiranía do “éxito” inmediato e cuantitativo e da transparencia e o valor, paradóxicamente enganoso, dos datos obxectivos.

Foi unha tarde na que puidemos #aprendercompartindo, con Rosa Ferré pero tamén cun numeroso grupo de alumnos de anteriores edicións do Curso, que non se quixeron perder  esta sesión, sen dúbida inspiradora.

Algunhas das cousas das que puidemos falar con Rosa Ferré, e algunha máis, tédelas na entrevista que, a raíz do seu paso polo Curso, lle fixo o xornal La Voz de Galicia, á que podedes acceder desde aquí.

1 reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] á xestión cultural e coa produción no eido expositivo e en grandes eventos. Achegámonos á relación entre os centros culturais e os laboratorios de creación. Aprendimos a diversificar ingresos e tivemos ocasión de presentarlle os nosos proxectos a […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa una resposta a USC Xestión Cultural | Presentación e contraste dos proxectos finais do alumnado Cancelar a resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *


*