sonia-diaz-1

Marketing e comunicacion cultural. Plan de comunicación cultural. Sonia Díaz

Por: César No

O pasado venres 21 de abril tivemos o pracer de contar con Sonia Díaz, quen inaugurou o bloque de Marketing e Comunicación Cultural e nos achegou diversas ferramentas para a realización dun Plan de Comunicación Cultural.

Sonia Díaz está formada en Xornalismo, posúe ademais unha diplomatura en Estudos Culturais no Reino Unido, un doutoramento en Comunicación Audiovisual en Barcelona, un máster en Xestión Cultural en Chile e na actualidade é asesora de ICEX en Internacionalización Empresarial (entre outras cousas).

Sonia iniciou a aula evocando a René Magritte e a súa obra “Ceci n’est pas une pipe”, para lanzar unha mensaxe clara a un público que ela xa coñecía e xa tiña estudado e así comezar a explicar un modelo para  o deseño e a execución dun plan de comunicación para un proxecto cultural e presentar as novas tendencias, as ferramentas e as liñas de traballo dentro da comunicación cultural. Sonia iniciou a súa aula comunicando as súas intencións, e iso fíxose presente nunha aula dinámica e participativa na que finalmente puidemos aplicar os contidos nos nosos proxectos de grupo.

Polo tanto, na primeira parte da aula, preséntasenos a estrutura para a realización dun Plan de Comunicación sempre segundo este modelo que nos achega e que, como di Sonia, non é único. É a seguinte:

  1. Diagnose
    O primeiro paso será a realización dunha análise DAFO que nos ten que servir para atopar solucións aos problemas que se nos presentan. Deste xeito poderemos facer unha listaxe de observacións e de recomendacións que nos permitan dar os nosos primeiros pasos.
  1. Obxectivos
    Tanto os cuantitativos como os cualitativos.
  1. Públicos
    Debemos definir todos os públicos que nos van a axudar a acadar os nosos obxectivos à creadores/as, productores/as, distribuidores/as, programadores/as, financiadores/as, mediadores/as e públicos.
    Unha vez temos isto, debemos de relacionar os públicos facendo diferentes preguntas: “Comparten código?” “Comparten canle?” “Comparten contexto?” “Comparten interese?” “Onde os situamos?”
  1. Soportes
    Unha vez sexamos capaces de contestar as preguntas anteriores e realizar as relacións entre os públicos poderemos escoller os soportes máis axeitados para dirixirnos aos distintos grupos.
  1. Estratexias e tácticas
    Unha ferramenta clave à o esquema de valores.
    O esquema de valores está formado por:
  • Definición básica: que é o noso proxecto?
  • Beneficio clave: diferenciación con outros proxectos similares.
  • Atributos descritivos: as propiedades obxectivas, e dicir, o que ofrecemos.
  • Beneficios funcionais: os que obtén quen participa do proxecto.
  • Beneficios emocionais: que van máis alá dos funcionais.
  • Beneficios proxectivos: os valores que proxecta o proxecto.
  • Beneficios persoais: os valores que pode proxecta a imaxe de quen participa.
  • Esencia de marca: todos os valores (nunha orde de prioridades)
  • Identidade estendida
  1. Acción e materiais
    Consiste en pensar as accións que podemos levar a cabo para achegarnos a cada público e en definir todos os materias que precisamos para conseguilo.
  1. Cronograma
    Nunha táboa que recolla os tempos e as datas nas que se realiza o plan de comunicación partindo do seguinte: data-medios-dixital-impresión-directa-xeral
  1. Orzamento

sonia-diaz-2

Xa para ir rematando esta primeira parte, Sonia achéganos novas tendencias e recursos que son empregadas de maneira constante na comunicación como:

-Medios de comunicación: prensa, radio, televisión e medios electrónicos e como se viron afectados algúns deles polo nacemento das redes sociais.

-Webs e redes sociais: desexos e realidades.

-Comunicación directa: cartelaría, guerrilla, accións promocionais e a comunicación corpo a corpo.

-O camiño do medio: crowdfundings e outros patrocinios.

Por último, entre todos fixemos aportacións de exemplos de boas prácticas a hora de realizar un Plan de Comunicación para así poder analizar as estratexias e accións que empregaron. Algúns dos nomes que saíron foron:

  • Resurrection fest: conseguen chegar á xente que lles interesa o seu evento, non dirixíndose cara todo o mundo. De feito chegan a xogar con publicar a “horas malas” para non estender a súa campaña de comunicación cara outras direccións.
  • Sinsal audio: cumpren as expectativas do público que acode e realizan unha campaña enfocada nos valores que contén o seu proxecto.
  • Voadora: captadora de público a través dun traballo en redes e prensa, dende unha comunicación coherente coa súa liña de proxecto de compañía.
  • Play Doc, Carballo Interplay,…

Xa na segunda parte da sesión nos colocamos por grupos e comezamos a trazar o Plan de Comunicación de cada proxecto.

1 reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] proxectos. Nas sesións anteriores de Marketing e comunicación cultural con Beatriz Fontán e Sonia Díaz fomos xa traballando sobre isto e desbotando prexuízos, e na terceira parte con José Ramón Porto […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *


*